HOE NU VERDER

Je website is klaar! Nu nog bezoekers aantrekken!

1 – VERTEL HET VERDER

Je website is live!! Nu is het zaak dat je bezoekers aantrekt. Hoe meer bezoekers je aantrekt, hoe beter je website geïndexeerd wordt door google. Zo verbeter je meteen je SEO (Search Engine Optimization) rankings. Maar behalve je familie, vrienden, kennissen en familie van je vrienden en kennissen inseint zijn er nog tal van andere manieren om je website aan de man te brengen:
  • Email Nieuwsbrief – als je al wat email adressen verzameld heb en dus al een aardige mailing list hebt opgebouwd, gebruik deze lijst dan om de lancering van je website aan te kondigen. Vraag wederom familie, vrienden, kennissen en familie van je vrienden en kennissen om je nieuwsbrief te delen. Zo is het sturen van een nieuwsbrief ook weer een mogelijkheid om nieuwe email adressen te verzamelen. Er zijn tal van email marketing platformen, een aanrader is Mailchimp.
  • Social Media – gebruik je social media netwerk om je nieuwe website aan te kondigen. Buiten het feit dat het een fluitje van een cent is, is het ook erg makkelijk om je bericht gedeeld te krijgen met behulp van je eigen netwerk. Lekker laagdrempelig en super effectief.
  • Mond-op-mond – maar het meest krachtige en effectieve blijft toch nog steeds de mond-op-mond reclame. Dat boezemt toch nog steeds het meeste vertrouwen in. Want “als hij zegt dat het goed is…. dan zal het wel….”. En als het uit de eerste hand komt dan heb je meteen ook de mogelijkheid om waardevolle feedback te krijgen, waar je gelijk wat mee kan!

2 – VRAAG OM REVIEWS

“Its all about online reviews”. Of je nou een Über boekt of online een hotelkamer boekt. Stiekem (of juist niet stiekem) laat je je keuze afhangen van de review en, nog belangrijker, met hoeveel sterren er gewaardeerd is. We doen het allemaal!! Zo ook jouw bezoekers! Er zijn wederom meerdere wegen die naar Rome leiden, veel verschillende platformen om reviews te verzamelen. Ik zet er een paar op een rijtje.
  • Beoordeling/ review op je website – de makkelijkste manier om reviews te verzamelen is nog altijd om je klanten te vragen een persoonlijke review te schrijven. Je kan ze er persoonlijk om vragen, maar een ‘after-sales-questionnaire’ kan ook van pas komen. Vraag dan natuurlijk wel of je de review (met naam en toenaam) mag publiceren op je site.
  • Facebook reviews – social media wordt steeds meer gezien als één van de meest effectieve manieren om reviews te verzamelen. Het is laagdrempelig en makkelijk om even te laten weten wat je van een dienst vond. Aarzel niet en vraag je klanten een review op Facebook achter te laten. En/of vraag hun om toestemming om hun review te delen.
  • Google review – wil je dat reviews meteen in de (google) zoekresultaten getoond worden, nadat je site gevonden wordt via een zoekopdracht, dan biedt Google Review uitkomst. Heb je het liever zelf in de hand én heb je net een klant een tevreden en zelfs blije klant gemaakt, stuur ze dan een direct link: Google Review direct link generator en geef ze de mogelijkheid hun review alsnog online te delen.

3 – HOUD JE WEBSITE VEILIG!!

Bij het onderhouden van je website is niets zo belangrijk als de beveiliging van je site. Dit moet dus bovenaan je lijstje van prioriteiten staan.
  • Internet activiteit beveiligen – naast een beveiligd thuisnetwerk is het ook belangrijk om buiten de deur, als je gebruik maakt van een publiek wifi netwerk, je site alleen via VPN (virtual private network) te benaderen. Er zijn online meerdere providers hiervoor.
  • PC/laptop beveiligen – antivirus en firewall beveiliging zijn onmisbaar. Zorg dat ze ingesteld zijn om automatisch ge-update te worden en regelmatig (lees: dagelijks) je pc/laptop te scannen.
  • Online accounts beveiligen – zorg dat je een veilige paswoorden hebt en dat je je paswoorden veilig bewaard. En omdat je tegenwoordig overal een paswoord voor nodig hebt: er zijn meerdere online services/ apps waarin je al je paswoorden veilig op 1 plek kunt bewaren. Op je laptop kun je ervoor kiezen om je paswoorden in een sleutelhanger te bewaren. Zorg ervoor dat je regelmatig je paswoorden veranderd. Misschien een idee om een herinnering in te stellen, bijvoorbeeld om de maand.
  • Phishing – wees voorzichtig (lees: wantrouwig) op zgn. phishing emails. Soms krijg je emails van mensen die zich bijv. voordoen als een medewerker van je host, die je zgn. waarschuwen over een probleem met je wordpress installatie en om je log in details vragen. Trap er niet in! Hosts gaan veelal niet zo te werk.
  • WordPress beveiliging – zorg voor regelmatige back-ups, het liefst op remote locations (dus niet (alleen) bij je host) Dropbox, of een andere cloudservice is hier uitermate geschikt boor (altijd veilig indien er bij de host een probleem is) ?. Zorg daarnaast dat WordPress, thema’s en plug-ins ten allen tijde up-to-date zijn. Gebruik eventueel security plugins.

4 – BLIJF INHOUD CREËREN!!

Voor je SEO rankings is het heel belangrijk dat je de inhoud van je site regelmatig bijhoudt. Anders loop je het risico dat je site als “dead” gezien wordt door Google. Een “live” site, die regelmatig bijgehouden wordt, met veel verkeer, met zowel nieuwe als terugkerende bezoekers ziet een positieve invloed op de SEO ranking. Maar wat nou als je site voornamelijk statische data bevat? Hoe zorg dat Google niet denkt dat je een dode site hebt?
  • Blog – bloggen is een perfecte manier om regelmatig content toe te voegen aan een website. Websites met blogs trekken over het algemeen meer verkeer naar websites. Ook bij Google krijgen blog posts voorrang, en worden ze eerder opgepikt dan generieke website pagina’s. Ga er dus eens even voor zitten en bedenk welke waardevolle informatie je van toegevoegde waarde kan zijn voor jouw bezoekers en start met bloggen!
  • Nieuwe pagina’s – bijvoorbeeld als je additionele services hebt, maak er een nieuwe pagina voor aan! Google ziet graag dat een site vernieuwd wordt. Regelmatig updaten van je afbeeldingen is ook aan te raden.
  • Inhoud/tekst – natuurlijk is het ook zeer belangrijk dat je de inhoud van je site bijhoudt. Ook een paar woorden tekst aanpassen wordt door Google gezien als een site die weer “alive” is.

Pin It on Pinterest

Share This